ambassaden

Jag var på ambassaden idag och det var sjukt lång väntan.. Först var men tvungen att vänta i kö UTANFÖR ambassaden, sen så blev man inkallad till säkerhetskontrollerna, efter det gick man upp till "kontoret" där man fick vänta i en nästan ännu längre kö. När man fått prata och ge sina papper till någon i alla de olika luckorna fick man sitta ner och vänta tills de ropade upp ens namn. Då gick man till en av luckorna och kvinnan frågade mig vart jag skulle åka och eftersom jag inte vet så fick jag ge henne de tre staterna jag förhoppningvis hamnar i. Sen så kollade hon på papprerna och såg att det var mina föräldrar som betalade för resan och frågade va de jobbade som.. Jag svarade (fast på engelska): Min mamma är intensiv vårdssjuksköterska och min pappa är militär, en officer! Då fick hon en belåten min i hela ansiktet. Tänk att man kan bli så nöjd över ett sketet jobb! :D Gosh!

Hur som helst, nu är det bara familjen kvar och jag är ganska lättad! Fan va skönt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0