Jag har varit borta i 111 dagar!

Jag älskar frågor från (förhoppningsvis) blivande utbytestudenter! Det får mig att minnas alla förberedelser! Det är precis lika roligt som själva resan! Hahah, även fast mina kanske inte var de bästa eftersom jag fick min värdfamilj 5 dagar innan jag satte mig på planet! Men att sätta sig ner med mamma och pappa och diskutera om jag skulle åka till Kalifornien eller New York! om jag skulle åka på förberedelsekursen i New York City eller inte (VILKET jag rekommenderar! Det var heeelt underbart, en av de bästa veckorna ever :D) Det är så mycket som hör till! När jag skickade in min ansökan till STS och när jag fick tillbaka det UNDERBARA svaret!

- Marlene Elizabeth Holmberg, du har blivit antagen till high school året 2009/2010 i USA

Att få alla förberedelspapper hem i brevlådan och läsa sig mätt på saker om USA! att kolla på andras bilder på resdagboken.se! ALLT!

Jag fick frågan, vilken organisation åker du med? Svar: Jag åker med STS (och CCI) STS tar hand om allt i Sverige, som att.. se till att få in mina papper i tid och skicka över det till USA (CCI i mitt fall) Sen är det upp till CCI i USA att hitta en värdfamilj. Efter veckan i New York City så älskar jag STS! Jag rekommenderar verkligen att åka med dem. Jag hade det lite strulig innan jag åkte.. med min värdfamilj. Jag fick den inte förens 5 dagar innan. Men som sagt, det är ju inte STS som har någon kontroll över det. Det är CCI i USA. Så jag sa ofta att jag hatade STS, haha! Men så är inte fallet, STS är bra och de har hjälpt mig jättemycket!





Haha, här är jag och min ex värdsyster i skolan! Inspelad idag så den är fresh! :D


Kommentarer
Postat av: Hanna J

Åh babe! Vad jag blir glad av att se att allt verkar vara så bra nu :D jag kan inte sluta le! <3

2009-12-01 @ 13:03:27
URL: http://tappaintebortmiguf.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Jag håller med Hanna. Man blir ju så jädrans glad av dig. Du kan ju räkna med ett jädrans fetbigparyutekväll när du kommer hem. I miss yooooouuu !! <3

2009-12-02 @ 14:06:51
URL: http://mickimelius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0