Manhattan baby! ;D

Jag lever!

Jag tänkte om det var så att någon ville veta! :D Hahaha!

Jag har varit här i snart två dagar och jag har fortfarande inte fått mitt bagage! Det suger hårt och jag går i samma kläder som jag gjorde när jag åkte, Jag är gaaalet sur! Men men, jag får pengar för detta! Men det är de fan inte värt!

Just nu sitter jag och skriver i min och min italienska roommates rum, det är inte fina rum men aja!

Till frukost serveras bacon och ägg och såklart bagles! av VITT bröd. Det serveras också glaserad tårta vid varje måltid! dvs, vid frukosten också! + muffins + jordnötssmör + tuusen andra sötsaker!

Julia Rangemo, du skulle trivas här som en fisk i havet! :D älsklings gumman <3

Jag saknar alla där hemma, men vi får knappt tid att känna efter eftersom att vi gör saker heeeel tiden! är det inte skattjakt så ska vi äta eller spela baceball eller lilknande! Men jag tycker det är roligt!

Idag ringde jag min värdfamilj och vi pratade lite, vi kom inte fram till så mycket eftersom min flygtid har blivit ändrad! Istället för att åka kl 07.59 så går mitt flyg kl 06.00! Inte ok!

Nu så ska jag snart gå till ett möte som handlar om att jag inte fått mitt bagage ännu! Så, ja! + att jag inte har några kläder till NYC imorgon! Men det betyder ju att jag får köpa nytt där, right? :D det gilla's!

Jag har träffat de skönaste svenska tjejerna här! Så jävla roliga! idag på lunchen nästan dog vi av garv när vi kom in på ämnet sex! För det roliga var att eftersom det är så mycket folk från hela världen så är det så roligt att prata om det för att så lite folk förstår! dock är hälften som är här svenskar! + ett sjuuuuuukt snygg norsk! MY GOD! Idag hjälpte han mig att kasta iväg en fotball så att den skulle snurra i luften och mina knän böjde sig seriöst! :D Haha!

Jag har inte tagit så många bilder eftersom jag ser för taskig ut!  inget smink för det ligger i resväskan, jag har inte heller deo eller parfym! så jag håller på att dö långsamt här! Jag vill ju faktiskt helst inte leva när jag stinker!

Pappa jag saknar dig något otroligt, det finns inget så tryggt som att krama om dig eller känns sig omhändetagen av dig! Jag önskar verkligen att du var här med mig för du räddar mig när jag inte har kontrol på allting!

& mamma, underbara, bästa, fantastiska mamma! Inte nog med att det är ju som i stort sett gjort så att jag kunnat åka på den här resan, du är också den som jag får tårar i ögonen när jag bara tänker på dig! Jag saknar dig något enormt! Bara tanken på att vi inte kommer sitta i soffan och kolla på film och äta godis tillsammans på en månad gör att jag vill gråta! Men jag kommer hem snart! Den här tiden kommer gå fort!

Jag saknar er! <3

/Marlene, the most awesome girl ever!

Kommentarer
Postat av: Stephanie - utbytesstudent i USA 09/10

Stackare, jag hoppas verkligen att du får väskan snart! Kan du inte låna smink och deo av någon annan? :P HA DET BÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄST!!

2009-08-13 @ 04:44:08
URL: http://stephaniejf.blogg.se/
Postat av: Hanna

Marlene, min älskade, älskade Marlene.

Jag vet inte vad jag ska säga.

Förutom att jag är hemma nu.

Och jag älskar dig.

Och att jag kommer dö utan dig detta år.



Och att dina sista dagar i Sverige verkade vara helt fantastiska. Du kunde inte fått ett bättre avsked, utifrån vad jag har sett här på din blogg.

Men förstås hade jag velat vara närvarande.



Förstås vill jag alltid vara närvarande.



Älskling.

<3

2009-08-13 @ 18:09:09
Postat av: JULIA

jag trivs överallt med dig´runt om!<3

2009-08-13 @ 22:15:08
Postat av: mickis

Skönt att resan gått bra .. och hoppas du får din väska snart sötnos. Tänker på dig :)<3

2009-08-14 @ 15:01:25
Postat av: Ellen W

Jag härligt att se att du trivs, även fast rummet inte är det bästa och väskan försenad... Det Känns konstigt att inte kunna ta tillgång till varandra på samma sätt som förr. under de 11 åren vi känt varandra ha det inte gått en sådan lång period som denna utan att vi träffats. Därför hoppas jag Innerligt att ditt år blir allt du tänkt dig och mer därtill! När du kommer hem behöver vi inte leka "gris" längre. För då är vi "GRISAR" allihoppa!

Hjärtekram

Din vän

Ellen

2009-08-14 @ 15:16:59
URL: http://chikanua.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0